خرید اینترنتی فایل(پايان‌نامه کارشناسي ارشد رشته مدیریت تکنولوژی)

با ما باشید با یکی دیگر از فایل های قابل دانلود با عنوان : پايان‌نامه کارشناسي ارشد رشته مدیریت تکنولوژی
پايان‌نامه کارشناسي ارشد رشته مدیریت تکنولوژی|50680772|vga|

حجم فایل : 355.4 KB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 101
پايان‌نامه کارشناسي ارشد رشته مدیریت تکنولوژی
واحد علوم و تحقيقات


پايان‌نامه کارشناسي ارشد رشته مدیریت تکنولوژی
موضوع
بررسی عوامل موثر بر نوآوری تکنولوژیک در موسسات کوچک و متوسط

استاد راهنما
دکتر سید محسن معصوم زاده
استاد مشاور
دکتر ابراهیم معینی
نگارنده
شهرام روزبهانی
سال تحصيلي 1387-1386 كليات تحقيق مساله اصلی تحقیق
تشریح وبيان موضوع
ضرورت و اهميت موضوع
اهداف تحقيق
فرضيه‌های تحقيق
چارچوب نظری و مدل تحلیلی تحقیق
نوع و روش تحقیق
قلمرو مكاني تحقيق
محدوديتهاي تحقيق بنگاهای کوچک و متوسط قلب اقتصاد جهان امروز هستند.
با آغاز موج صنعتی شدن و توسعه کشورها، رقابت برای ایجاد صنایع بزرگ و تولید انبوه و یکسان شکل گرفت و در سه ربع اول قرن بیستم به اوج خود رسید. اما ربع آخر قرن، مفهوم جدیدی معادلات توسعه و پیشرفت را دگرگون ساخت. ”کوچک زیباست“. امروزه تردیدی در نقش و اهمیت صنایع کوچک و متوسط برای رشد و توسعه اقتصادی کشورها وجود ندارد و هر دو گروه، کشورهای صنعتی و در حال توسعه با سیاستگذاری و برنامه ریزی لازم در صدد ساماندهی، رفع موانع و مشکلات و بهبود فضای کسب و کار و فراهم ساختن زمینه لازم به منظور بهره‌گیری هر چه بیشتر از این صنایع در راستای توسعه کارآفرینی، حل معضل بیکاری، افزایش ارزش افزوده و صادرات صنعتی، توسعه منطقه ای و کمک و بهبود و توزیع درآمد در جامعه و مواردی از این قبیل می‌باشند. از طرف دیگر اقدام به نوآوری یا تن دادن به نابودی به موضوعی مهم و بحرانی در صنایع گوناگون مبدل شده است. و اثربخشی سازمانی کاملاً با نوآوری عجین شده است اغلب شرکتهای دارای عملکرد برتر در عرصه رقابت با سایر شرکتها، بخش عمده موفقیت خود را مدیون فعالیتهای نوآورانه هستند که در بسیاری از موارد مبتنی بر تکنولوژی است. امروزه خلق محصولات، فرآیندها و خدمات جدید منبع اصلی ایجاد مزیت رقابتی شناخته می‌شود و می‌دانیم که تکنولوژی عامل اصلی ظهور چنین نوآوریهایی است تشریح مساله وبيان موضوع بنگاههاي كوچك و متوسط به عنوان بستر خلق و بكارگيري نوآوري‌ها و عامل محرك نظام‌هاي اقتصادي در حركت به سوي نظام اقتصادي دانش مدار شناخته شده‌اند اين بنگاهها به كمك كارآفرينان، ايده‌هاي جديد تلاشها را با توجه به نيازهاي روز بازار به محصول و ياخدمات تبديل كرده و بخاطر انعطاف پذيري بالايشان نسبت به صنايع بزرگ مي توانند سهم بالايي در بر طرف سازي نيازهاي مشتريان داشته باشند. برخي از زمينه‌هايي كه منجر به ايجاد قابليت‌هاي نوآوري در بنگاه‌هاي كوچك و متوسط مي‌شود به شرح زير است: بنگاه‌هاي كوچك و متوسط به دليل تخصصي شدن كارهايشان، (بنیاد توسعه فردا، 1382) بيشترين خلاقيت، نوآوري و تحقيقات كاربردي را در جهت تنوع بخشيدن به توليدات و كسب بازارهاي جديد از خود نشان مي‌دهند.
بسياري از پيشرفت­ها، ...